Sunday, July 25, 2010

Експериментът започва

Целта на този проект е да показва разнообразните възможностите за блогване и как да постигнем максимума от тази дейност - популярност, влияние и разбира се пари.

Ще се опитам да представя различни блогинг платформи Целта на този проект е да показва разнообразните възможностите за блогване и как да постигнем максимума от тази дейност - популярност, влияние и разбира се пари. Ще се опитам да представя с техните предимства и недостатъци. Под формата на статии да споделя проблемите, с които съм се сблъсквал, както и решенията които съм намирал. И разбира се не на последно място ще покажа различни възможности за монетизиране на блога (с други думи как да изкарате пари от тази дейност).Проектът Affiliate Sandbox e социален експеримент под формата на блог за блогъри. Целта на този проект е да показва разнообразните възможностите за блогване и как да постигнем максимума от тази дейност - популярност, влияние и разбира се пари. Ще се опитам да представя различни блогинг платформи с техните предимства и недостатъци. Под формата на статии да споделя проблемите, с които съм се сблъсквал, както и решенията които съм намирал. И разбира се не на последно място ще покажа различни възможности за монетизиране на блога (с други думи как да изкарате пари от тази дейност).
Падам си по cost-effective решенията и за това не смятам да вложа дори 1 стотинка в началото. Единственият капитал, който съм гласувал на този проект, за сега, е част от личното ми време.
И за да е по-интересно ще го направя като игра, стигне ли до следващото ниво ще получава бонуси, така че да има възможност да върви напред:
  1. 100 уникални потребителя за седмица - разработка на дизайна на темата - да в момента не изглежда особено професионално, но все пак това е само началото и докато стадият е такъв ще разчитам само на съдържание и популяризиране. Целта е изпълнена - редизайнът също.
  2. 30 абоната във Feedburner - създаване на група на блога във Facebook.
  3. Първите 100 лв. - закупуване на домейн, едва тогава ще си заслужава да отделя около 20% от сумата и да я инвестирам в собствен домейн. Както казах - рентабилността е нещото, което смятам да преследвам и съветът ми към начинаещите блогъри е да го правят, поне докато се убедят че си заслужава. Не искате след 1 седмица да осъзнаете, че блогването не е за вас поради някаква причина, а да сте инвестирали известна сума в... нищо?!
  4. Следващите 200 лв. - закупуване на хостинг - собствено сървърно пространство с неограничен достъп и възможност за много повече гъвкавост при изработката на сайта - например друга платформа. Повече възможности - по-добра използваемост, повече възможности за SEO - повече и по-доволни потребители. Тук отново съм заложил на около 20% от сумата за разходи. Рентабилност, рентабилност, рентабилност.
Разбира се целите ще бъдат актуализирани с времето, тъй като това е само началото. С времето ще стават повече и наградите за проекта/мен също :)


Ще има редовни репорти за това как се развиват показателите, така че прогресът на целите (ако го има) да бъде лесно проследим.
Снимка: http://capecodbranding.com

2 comments:

  1. секция "за нас" не работи, оправете линка - може да не публикувате този коментар

    едно предложение, понеже се говори за постигане на брой посетители сложете отворен брояч на блога

    един съвет - за да се постигне по-голям брой читатели на рсс-а сложете форма да подтиква читателя към това - лесно е, а резултатите са доста добри. на блога ми има такава Bullblogger.info

    може да изтриете този коментар - ако имаше форма за контакт, щях да ползвам нея

    ReplyDelete
  2. Благодаря за градивната критика. Всъщност няма нужда да трия коментара. Още от самото начало се разбрахме, че този блог е "реалити" и си носим риска на "живото предаване" :).
    Страницата "За нас" в случая е безсмислена и я махнах.
    Сложих брояч, който не започва от 0 а от числото в Google Analitycs, така нещата са максимално точни.
    Виж за формата не съм особено съгласен, честно казано ми отне известно време да я намеря на сайта ти. Може би не е лоша идея да я отделиш малко графично, ако разчиташ на нея. Това, което аз направих е да преведа текста до иконата на RSS-а, за да е по-видим. Ще видим какви резултати ще донесе.

    ReplyDelete