Saturday, August 7, 2010

Защо е важно да ползваш RSS ако си блогър

Помня добре, когато симпатичната оранжева иконка се появи за пръв път. Честно казано в началото не мислех, че е кой знае какво. Днес не мога да живея, без да разгледам какво е събрал Google Reader за мен.

Какво е RSS?


RSS е начин да получавате цялата информация от любимите си сайтове на едно място. Всеки уважаващ себе си блог е настроил своя RSS feed, така че само с кликване на оранжевата иконка да се абонирате в своя RSS клиент.

Защо трябва да използвам RSS?


Аз използвам RSS за да следя повече от 100 уебсайта, които публикуват ежедневно ценна информация за мен. Влизането във всеки един от тях и проверката дали са публикували нещо са на практика невъзможни. Ако нямаше RSS вероятно щях да пропускам много от нещата, които реално подпомагат развитието на моите сайтове и съответно ми носят пари. В моя случай това са RSS feed-ове на нишови страници за пазаруване, страници с промоции, блогове за блогване и др. Всичко актуално идва при мен, почти в реално време.

Как да използвам RSS?


Клиентите в които можете да използвате да следите RSS feed са безкрайно много. Без да твърдя, че е най-добър мога да кажа, че ползвам Google Reader. Използвам RSS клиента на Google, защото е в профила ми наред с всички останали приложения, които ползвам като поща, статистика за страниците и т.н. Според други школи ползването на твърде много Google приложения е лошо. Аз не вярвам, че има толкова голямо значение, а удобството всичко в едно не е за подценяване.

Как да се абонирам за този блог чрез RSS?


Ако не сте забелязали оранжевата иконка горе в дясно

то можете да се абонирате и от тук.

No comments:

Post a Comment