Sunday, October 3, 2010

Имат ли бъдеще сайтовете за промокодове?



Един от най-популярните начини за монетизация чрез афилиейт са сайтовете за промокодове. Но както всичко в интернет - пейзажът в афилиейт маркетинга се променя много бързо и въпросът има ли бъдеще в сайтовете за промокодове днес изглежда съвсем резонен.

Какво са промокодовете?

Промокодовете са дума или комбинация от букви и цифри, които дават отстъпка, подарък, безплатна доставка или нещо подобно при въвеждане в процеса на финализиране на поръчката. Магазините, които поддържат промокодове имат специално поле, в което да се въведе кода преди да се потвърди поръчката.Магазините имат различни стратегии за привличане на клиенти. Някои не поддържат промокодове, други са довели тази стратегия до изкуство с постоянно променящи се правила. Такъв магазин е например La Redoute.

Какво е сайт за промокодове?

Сайтовете за промокодове обикновено нямат никакво друго съдържание освен промокодове. Те разчитат на много бързо обновяване с максимален брой нови оферти.

Какви са предизвикателствата пред сайтовете за промокодове?

Актуалност

За да е ценен един сайт за промокодове, той трябва да е актуален във всеки един момент - да публикува множество промокодове за магазините, с които работи. За целта са нужни време и работа за обработване на информацията и публикуване на кодовете. Също така е добре да има механизъм за премахване на изтеклите промоции, защото те не носят никаква полезна информация на читателите, по-скоро само ги дразнят.

Силна конкуренция

Конкуренцията при сайтовете за промокодове е доста голяма. Има огромни сайтове, които публикуват стотици кодове на ден. За да успее подобен бизнес с по-малко ресурси има само един път - уникално предложение към потребителите. Какво може да е то зависи от вашата ниша - може да е език, географски регион, ексклузивни кодове само за вашия сайт от магазини, с които работите много добре и др.

По-трудно SEO

Оптимизацията за търсачките, както знаем не е лесна работа, но за този тип сайтове е още по-трудна. Първо защото, както казах по-горе е добре изтеклите кодове да се трият (понякога кодовете са с валидност 2 дни, дори няколко часа). Докато търсачките индексират страницата, тя вече е изтрита.
Вторият проблем с оптимизацията е, че ако имате намаление 50% най-добре за читателя е просто да напишете това, а не да се опитвате да вкарате още 20 ключови думи около офертата. Съответно възможностите да спазвате добри съотношения за текст и ключови думи са доста ограничени.

Знаещи потребители

Много от потребителите тепърва навлизат в онлайн пазаруването. Много от тях дори не знаят, че има промокодове, още повече да ги търсят. В този смисъл понякога работата по такъв сайт е доста неблагодарна, защото има голям потенциал, който не се реализира. От друга страна обаче, когато на сайта ви попаднат правилните потребители времето до покупка е много по-кратко, защото те вече са взели решение и само търсят начин за по-изгодно пазаруване.

Какво се промени?

Към всички предизвикателства мога да добавя и това, че с времето много магазини започнаха да налагат определени ограничения на сайтовете с промокодове. Поради фактът, че този инструмент намалява маржовете им, те започнаха да намаляват процентите комисионна за сайтовете за промокодове. Това все още не е повсеместен факт, но е тенденция, която се усеща определено.
Освен това някои магазини изобщо не си партнират със сайтове изцяло за промокодове, дори има такива, които забраняват публикуването на промокодове на сайтове, с които работят.
Всички тези фактори правят този модел доста по-труден, но и с много вълнуващи предизвикателства.

Стратегии за успешен сайт за промокодове

Онлайн общности

Моят опит показва, че за да имате успешен сайт за промокодове не е достатъчно сайтът да е страхотен сам по себе си. Не е невъзможно да разчитате на трафик от търсачки, но ако искате да имате наистина ценен трафик към сайта си - обвържете го с други сайтове в нишата. Форуми, блогове, информационни сайтове - всичко близко до вашите потребители са естествен начин за популяризиране. Ако няма такива или нямате възможност за сътрудничество - създайте ги - ще ви бъдат от полза. Препращащите сайтове са много ценен източник на таргетиран трафик.

Реклама

Вторият вариант, който силно препоръчвам особено при поводи (Коледа, Св. Валентин, големи намаления, специфични поводи в нишата) е реклама от типа на AdWords, това е по-работещия начин за сайтовете за промокодове да прихванете потребители, които се интересуват от вашите ключови думи чрез търсачките.

В заключение мога да кажа, че според мен сайтовете за промокодове имат бъдеще, но ще изискват все повече усилия, за да ги поддържате успешни. Но не се отчайвайте - това важи за абсолютно всеки друг модел за интернет бизнес.
Имали ли сте сайт за промокодове? Бихте ли опитали да направите такъв?

No comments:

Post a Comment