Един от най-популярните начини за монетизация чрез афилиейт са сайтовете за промокодове. Но както всичко в интернет - пейзажът в афилиейт маркетинга се променя много бързо и въпросът има ли бъдеще в сайтовете за промокодове днес изглежда съвсем резонен.
Какво са промокодовете?

Какво е сайт за промокодове?
Сайтовете за промокодове обикновено нямат никакво друго съдържание освен промокодове. Те разчитат на много бързо обновяване с максимален брой нови оферти.Какви са предизвикателствата пред сайтовете за промокодове?
Актуалност
За да е ценен един сайт за промокодове, той трябва да е актуален във всеки един момент - да публикува множество промокодове за магазините, с които работи. За целта са нужни време и работа за обработване на информацията и публикуване на кодовете. Също така е добре да има механизъм за премахване на изтеклите промоции, защото те не носят никаква полезна информация на читателите, по-скоро само ги дразнят.Силна конкуренция
Конкуренцията при сайтовете за промокодове е доста голяма. Има огромни сайтове, които публикуват стотици кодове на ден. За да успее подобен бизнес с по-малко ресурси има само един път - уникално предложение към потребителите. Какво може да е то зависи от вашата ниша - може да е език, географски регион, ексклузивни кодове само за вашия сайт от магазини, с които работите много добре и др.По-трудно SEO
Оптимизацията за търсачките, както знаем не е лесна работа, но за този тип сайтове е още по-трудна. Първо защото, както казах по-горе е добре изтеклите кодове да се трият (понякога кодовете са с валидност 2 дни, дори няколко часа). Докато търсачките индексират страницата, тя вече е изтрита.Вторият проблем с оптимизацията е, че ако имате намаление 50% най-добре за читателя е просто да напишете това, а не да се опитвате да вкарате още 20 ключови думи около офертата. Съответно възможностите да спазвате добри съотношения за текст и ключови думи са доста ограничени.
Знаещи потребители
Много от потребителите тепърва навлизат в онлайн пазаруването. Много от тях дори не знаят, че има промокодове, още повече да ги търсят. В този смисъл понякога работата по такъв сайт е доста неблагодарна, защото има голям потенциал, който не се реализира. От друга страна обаче, когато на сайта ви попаднат правилните потребители времето до покупка е много по-кратко, защото те вече са взели решение и само търсят начин за по-изгодно пазаруване.Какво се промени?
Към всички предизвикателства мога да добавя и това, че с времето много магазини започнаха да налагат определени ограничения на сайтовете с промокодове. Поради фактът, че този инструмент намалява маржовете им, те започнаха да намаляват процентите комисионна за сайтовете за промокодове. Това все още не е повсеместен факт, но е тенденция, която се усеща определено.Освен това някои магазини изобщо не си партнират със сайтове изцяло за промокодове, дори има такива, които забраняват публикуването на промокодове на сайтове, с които работят.
Всички тези фактори правят този модел доста по-труден, но и с много вълнуващи предизвикателства.
Стратегии за успешен сайт за промокодове
Онлайн общности
Моят опит показва, че за да имате успешен сайт за промокодове не е достатъчно сайтът да е страхотен сам по себе си. Не е невъзможно да разчитате на трафик от търсачки, но ако искате да имате наистина ценен трафик към сайта си - обвържете го с други сайтове в нишата. Форуми, блогове, информационни сайтове - всичко близко до вашите потребители са естествен начин за популяризиране. Ако няма такива или нямате възможност за сътрудничество - създайте ги - ще ви бъдат от полза. Препращащите сайтове са много ценен източник на таргетиран трафик.Реклама
Вторият вариант, който силно препоръчвам особено при поводи (Коледа, Св. Валентин, големи намаления, специфични поводи в нишата) е реклама от типа на AdWords, това е по-работещия начин за сайтовете за промокодове да прихванете потребители, които се интересуват от вашите ключови думи чрез търсачките.В заключение мога да кажа, че според мен сайтовете за промокодове имат бъдеще, но ще изискват все повече усилия, за да ги поддържате успешни. Но не се отчайвайте - това важи за абсолютно всеки друг модел за интернет бизнес.
Имали ли сте сайт за промокодове? Бихте ли опитали да направите такъв?
No comments:
Post a Comment